Γιαννιτσά Εδεσσα Σκύδρα Αριδαία Λουτράκι Αγιος Αθανάσιος Καιμάκτσαλαν Σημαντικοί προορισμοί Αρχαία - Μουσεία Επικοινωνία














 

  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Στην Πέλλα δεν επαιτούμε, Απαιτούμε να αποκτήσουμε Εθνική Οδό


Στην Πέλλα δεν επαιτούμε, Απαιτούμε να αποκτήσουμε Εθνική Οδό

Αυτό τόνισε στην ομιλία του στις 22-10-2012 ο κ. Ιορδάνης Τζαμτζής κατά την συζήτηση στη Βουλή της Επίκαιρης ερώτησης που είχε καταθέσει ο Βουλευτής Πέλλας, στον Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σταύρο Καλογιάννη, με θέμα την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας – όρια νομού Φλώρινας.

Ο Βουλευτής στην ερώτηση του προς τον αρμόδιο Υπουργό ανέφερε τα εξής:

«Κύριε Υπουργέ,

Η Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης – Έδεσσας – όρια Νομού Φλώρινας είναι η μόνη «Εθνική Οδός» που λειτουργεί πάνω στις χαράξεις των αρχών του 20ου αιώνα.

Είναι ένας δρόμος «καρμανιόλα» όπου έχουν χάσει την ζωή τους περισσότεροι από 400 άνθρωποι, περισσότεροι από 1000 είναι τραυματίες, σε 2000 χιλιάδες περίπου τα τροχαία ατυχήματα.

Σήμερα, ενώ ήταν ενταγμένο το τμήμα «Παράκαμψη Γιαννιτσών» με ώριμες μελέτες και είχε διακηρυχτεί ότι προχωράει η δημοπράτηση του, ξαφνικά τα 120 εκατ. ευρώ «έφυγαν» από το έργο αυτό και μεταφέρθηκαν σε έργο της Θεσσαλονίκης (Περιφερειακός δρόμος του Νομού).

Η Πέλλα είναι ο μόνος νομός στην Βόρεια Ελλάδα που δεν έχει νέα ή δεν έχει βελτιωθεί η Εθνική οδός που την συνδέει με το φυσικό της κέντρο, την Θεσσαλονίκη.

Για την Πέλλα δεν προβλέφθηκε σύνδεση με την Εγνατία Οδό.

Η Πέλλα είναι ένας νομός σε απομόνωση».

Κατά την συζήτηση της ερώτησης που πραγματοποιήθηκε στις 22-10-2012 στην Βουλή ο κ. Τζαμτζής υπογράμμισε τα εξής:

«Κύριε Υπουργέ,

Το θέμα στο οποίο αναφερόμαστε σήμερα το έχουμε συζητήσει πάρα πολλές φορές σ’ αυτήν την Αίθουσα. Προσωπικά έχω απασχολήσει την Εθνική Αντιπροσωπεία γι’ αυτό το κομμάτι της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης-Έδεσσας-όρια Νομού Φλώρινας, δυστυχώς, πάρα πολλές φορές.

Κύριε Πρόεδρε, η Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης-Έδεσσας είναι η μόνη Εθνική Οδός η οποία λειτουργεί και υφίσταται σήμερα πάνω στις χαράξεις που έγιναν στις αρχές του 20ού αιώνα.

Είναι ένας δρόμος «καρμανιόλα», ένας δρόμος που σε πολλά σημεία έχει πολύ επικίνδυνες στροφές, ένας δρόμος ο οποίος έχει σοβαρότατα προβλήματα. Για το λόγο αυτό, έχουν χάσει τη ζωή τους τετρακόσιοι και πλέον άνθρωποι, ενώ περισσότεροι από χίλιοι είναι οι τραυματίες σε δύο χιλιάδες και πλέον τροχαία ατυχήματα.

Ενώ το τμήμα «Παράκαμψη Γιαννιτσών» ήταν ενταγμένο με ώριμες μελέτες, είχε διακηρυχθεί –το ήξεραν όλοι- και ήταν έτοιμο να γίνει η δημοπράτησή του, ξαφνικά απεντάχθηκε και τα χρήματα αυτά, τα 120 εκατομμύρια ευρώ, πήγαν σε εσωτερικό περιφερειακό δρόμο της Θεσσαλονίκης.

Σήμερα, λοιπόν, καταγγέλλω ακριβώς αυτό το πράγμα, την απένταξη του έργου. Βέβαια, κύριε Υπουργέ, θα πρέπει να ξεκαθαρίσω ότι αυτό δεν έγινε επί θητείας σας.

Κύριε Πρόεδρε, καταθέτω στη Βουλή τα σχετικά έγγραφα. Καταθέτω την απένταξη του έργου με ημερομηνία 19/4/2012, παραμονές εκλογών -ουσιαστικά μέσα στην προεκλογική περίοδο- και τις δύο αποφάσεις οι οποίες βεβαιώνουν ότι τα χρήματα τα οποία έπρεπε να πάνε στο τμήμα «Παράκαμψη Γιαννιτσών» της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, πήγαν σε εσωτερικό δρόμο μέσα στη Θεσσαλονίκη.

Η Πέλλα είναι ένας νομός πραγματικά σε απομόνωση, δυστυχώς, κύριε Υπουργέ. Δεν είχε γίνει πρόβλεψη για σύνδεση με την Εγνατία Οδό και ήρθε ο Σουφλιάς να χρηματοδοτήσει τις μελέτες γι’ αυτόν το δρόμο.

Η Πέλλα δεν έχει εθνική οδό. Δεν μπορεί δηλαδή να επικοινωνήσει με άνεση με το φυσικό της κέντρο, που είναι η Θεσσαλονίκη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι από τη Θεσσαλονίκη ουσιαστικά σε μία ώρα είσαι στα Γρεβενά, ενώ για ανέβεις στην Έδεσσα, κάνεις μιάμιση ώρα.

Είμαστε, λοιπόν, ένας νομός κυριολεκτικά σε απομόνωση και αυτό που ζητούμε από εσάς, κύριε Υπουργέ, είναι να αναλάβετε την πρωτοβουλία να ενταχθεί το έργο ξανά στα πλαίσια του Προγράμματος «Προσπελασιμότητα» του Υπουργείου, για να μπορέσει να υλοποιηθεί το έργο αυτό, γιατί με ώριμες μελέτες είναι έτοιμο για δημοπράτηση.

Κύριε Υπουργέ, έτσι, φθάσαμε μετά από αυτό το κόψιμο να έρθουμε όλοι από το Νομό Πέλλας –Βουλευτές, Δήμαρχοι, Αντιπεριφερειάρχης- να σας δούμε, να έρθουμε να συναντήσουμε τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκη, για να μπορέσουμε να πετύχουμε, επιτέλους, θετικό αποτέλεσμα, θετικό αποτέλεσμα για το αυτονόητο.

Αυτή τη στιγμή στην Πέλλα δεν λέμε ότι επαιτούμε, αλλά απαιτούμε από αυτή την πολιτεία, από αυτή την Κυβέρνηση, από το κράτος επιτέλους να αποκτήσουμε το αυτονόητο. Όλοι οι υπόλοιποι νομοί γύρω από τη Θεσσαλονίκη είτε έχουν καινούργιο δρόμο, είτε έχουν εθνική οδό είτε έχουν βελτιώσει το δίκτυό τους. Μόνο η Πέλλα είναι αυτή που δεν έχει εθνική οδό. Αυτό είναι απαράδεκτο και πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους.

Απευθυνόμαστε σε εσάς γιατί ξέρετε πολύ καλά ότι και ωριμότητα του έργου υπήρχε και μελέτες υπήρχαν. Όλα τα υπόλοιπα που θέτουν από τη Θεσσαλονίκη, είτε η ενδιάμεση διαχειριστική αρχή είτε κάποιοι παράγοντες, είναι προφάσεις εν αμαρτίαις. Θέλουν ουσιαστικά το έργο από την Πέλλα να φύγει και να γίνει εσωτερικός δρόμος της Θεσσαλονίκης. Όταν η Πέλλα δεν έχει εθνική οδό κάποιοι θέλουν να βελτιώσουν καταστάσεις μέσα στον ίδιο το νομό. Ε, νισάφι πλέον!

Ζητούμε τη δική σας παρέμβαση, γιατί ξέρετε πολύ καλά ότι έχει παιχτεί ένα παιχνίδι εδώ. Ενώ το έργο είχε κριθεί ώριμο μέχρι πρότινος, ξαφνικά και ενώ ήταν έτοιμο να δημοπρατηθεί, το έργο απεντάχθηκε. Το έργο θα γίνει εσωτερικός δρόμος της Θεσσαλονίκης. Ξαφνικά κρίθηκε ότι υπάρχει πιθανή ανωριμότητα στο έργο.

Αυτά για μένα είναι απαράδεκτα, για να μην τα χαρακτηρίσω καραγκιοζιλίκια κάποιων ανθρώπων.

Γι’ αυτό απευθυνόμαστε όλοι προς εσάς. Και λέω όλοι, γιατί εάν έλθετε στην Πέλλα ξέρετε πολύ καλά ποια θα είναι η θέση του κόσμου. Ταυτόχρονα ξέρετε και τη θέση όλων των συναδέλφων εδώ στο Κοινοβούλιο γιατί σας έχουμε συναντήσει.

Πρέπει πάση θυσία να υπάρξει παρέμβαση για να μη χαθεί και η τελευταία ευκαιρία γι’ αυτόν τον δρόμο. Το κομμάτι αυτό, η παράκαμψη Γιαννιτσών, θα δώσει τη δυνατότητα έστω και ένα μεγάλο τμήμα του Νομού Πέλλας να μπορεί να βγαίνει στην εθνική οδό χωρίς φόβο να σκοτωθεί κάποιος, χωρίς φόβο να συμβεί τροχαίο ατύχημα.

Απαντώντας ο Υπουργός κ. Χατζηδάκης στον κ. Τζαμτζή ανέφερε τα εξής:

Θα δώσω ορισμένα στοιχεία για το έργο το οποίο συζητάμε, δηλαδή για την παράκαμψη Γιαννιτσών. Σε γενικές γραμμές τα πράγματα έχουν έτσι όπως τα ανέφερε ο κύριος συνάδελφος.

Το καλοκαίρι του 2010 και συγκεκριμένα τον Ιούλιο με κοινή υπουργική απόφαση εκχωρήθηκαν από το ΠΕΠ Μακεδονίας – Θράκης στη Διαχειριστική Αρχή του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» πόροι ύψους 101 εκατομμυρίων ευρώ για ένταξη συγκοινωνιακών έργων στο ΠΕΠ, αγαπητέ συνάδελφε.

Τον Απρίλιο του 2011 υποβλήθηκε από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη Διαχειριστική Αρχή του Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» πρόταση για ένταξη της παράκαμψης Γιαννιτσών με συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη 113 εκατομμυρίων ευρώ.

Η Διαχειριστική Αρχή αξιολόγησε θετικά όσον αφορά τη σκοπιμότητα και την ωριμότητά του το συγκεκριμένο έργο, προκειμένου να το εντάξει στο ΠΕΠ Μακεδονίας – Θράκης.

Τον Ιούνιο του 2011 απέστειλε το σχετικό φάκελο για σύμφωνη γνώμη –αυτό που στην τεχνική ορολογία λέμε «για συντονισμό»- στην Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού, καθώς επρόκειτο για έργο μεγαλύτερο των 50 εκατομμυρίων ευρώ.

Σύμφωνα με τα κριτήρια του συστήματος διαχείρισης και ελέγχου των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ για την ένταξη ενός έργου, είναι απαραίτητη η ύπαρξη οριστικής μελέτης οδοποιίας και προμελετών τεχνικών έργων, τα οποία και διέθετε το προτεινόμενο έργο. Δεν υπήρχαν, όμως, οι οριστικές μελέτες των τεχνικών, δηλαδή των γεφυρών που είναι αναγκαίες για το συγκεκριμένο έργο, οι οποίες με πρωτοβουλία της Διαχειριστικής Αρχής του Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» περιελήφθησαν ως ξεχωριστό υποέργο στην προς έκδοση απόφαση ένταξης, προκειμένου να εκπονηθούν και να προχωρήσει η προέγκριση δημοπράτησής του από την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Τον Ιούλιο του 2011 ζητήθηκαν από την Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού συμπληρωματικά στοιχεία για το έργο, τα οποία και δόθηκαν αρμοδίως. Λόγω, όμως, μη ανταπόκρισης από την Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού η Διαχειριστική Αρχή της Προσπελασιμότητας επανήλθε με σειρά εγγράφων τον Οκτώβριο του 2011, τον Ιανουάριο και το Μάρτιο του 2012.

Τον Απρίλιο του 2012 η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού γνωμοδότησε αρνητικά για την ένταξη του συγκεκριμένου έργου στο ΠΕΠ Μακεδονίας – Θράκης, με την αιτιολογία ότι διαφαινόταν από το τεχνικό δελτίο της πράξης ανωριμότητα του έργου και εκφραζόταν η επισφάλεια όσον αφορά τη λειτουργική ολοκλήρωσή του εντός των χρονικών πλαισίων του προγράμματος. Νομίζω –αν κατάλαβα καλά- ότι το σχετικό έγγραφο το καταθέσατε στα Πρακτικά.

Στη συνέχεια η Διαχειριστική Αρχή απέρριψε, όπως δεν είχε κανένα άλλο περιθώριο να κάνει, το συγκεκριμένο έργο. Αυτό είναι το ιστορικό του έργου.

Έχουμε συναντηθεί το τελευταίο διάστημα τουλάχιστον δέκα φορές και με εσάς και με όλους τους εκλεκτούς συναδέλφους από το Νομό, με αντιπεριφερειάρχες, με εκπροσώπους φορέων κ.λπ.

Τα πράγματα, όμως, είναι απλά. Κατά την άποψη του κεντρικού Υπουργείου, το έργο είχε ωριμότητα. Και το σημερινό Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών έχει εντάξει αντίστοιχα έργα που βρίσκονταν στην ίδια φάση ωριμότητας με την παράκαμψη Γιαννιτσών. Δυστυχώς η απάντηση από τον τότε αρμόδιο Υπουργό –δεν το κρίνω αυτό- ήταν αρνητική. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Έτσι δεν εντάχθηκε το έργο.

Σήμερα γνωρίζετε πολύ καλά ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας βρίσκεται στη φάση, μέσω ανάθεσης ενός διαγωνισμού, να εκπονήσει τις μελέτες των τεχνικών έργων, τις μελέτες των γεφυρών. Αν δεν απατώμαι μάλιστα, χρειάζεται ένα χρονικό διάστημα της τάξεως των τεσσάρων μηνών για να ολοκληρωθούν αυτές οι μελέτες.

Πρέπει, λοιπόν, να ολοκληρωθούν οι συγκεκριμένες μελέτες –δεν υπάρχει κανένα άλλο περιθώριο σε αυτή τη φάση- και αμέσως μετά να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για το έργο.


Όροι Χρήσης  | Πνευματικά Δικαιώματα  | Προστασία Προσωπικών Δεδομένων | Μικρές Αγγελίες  © wst 2011

  Web Design Wst